6110501611 |
Coeducació, classe social i aprenentatge: eines útils a l'escola |
2020-2021 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
5/5/2021 - 19/5/2021 (10 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP de l'Urgell |
|
Av. Ondara, 3 (Tàrrega)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Urgell
|
| |
|
Activitat en format virtual |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'escola ha de ser útil i significativa per a l'alumnat.
També ho ha de ser per al professorat i, lògicament, per a les famílies i la societat.
Si l'escola és significativa, les nostres vides s'omplen de sentit i l'educació és real.
Durant 3 dies reflexionarem sobre com fer-ho possible partint de 3 eixos claus: la classe social, la coeducació i l'aprenentatge.
Seran 3 dies per obtenir una informació que posi en dubte la nostra visió del món i eines pràctiques per aplicar-ho a l'aula i al centre.
I ho farem vinculant la coeducació amb la classe social i l'aprenentatge.
No estem vivint cap crisi, sinó un canvi de sistema. I l'escola pot ser molt clau en aquest procés de transformació social.
No parlarem d'educar noies i nois igual. Sinó de fer-ho diferent.
No parlarem de educar tothom en la igualtat, sinó de partir de les diferències.
No parlarem del que hem de saber sinó del que no sabem i com situar-nos davant una incertesa que només farà que créixer.
Cal trencar tòpics i esquemes durant 3 dies per seguir transformant la nostra mirada i la nostra pràctica docent.
|
| |
Objectius |
1.- Entendre la construcció de la identitat com una relació d'aprenentatge social on el gènere i la classe social són claus.
2.- Intuir com ajudar l'alumnat a construir una identitat positiva al marge de les pressions visibles i invisibles per gènere i classe social.
3.- Entendre l'escola com un espai de goig professional, d'autorealització i, també, de suport i treball amb l'alumnat, però també de transformació social.
4.- Evidenciar situacions invisibles de discriminació: capacitisme, meritocràcia, gènere, classe social... per foragitar-les dels centres educatius.
5.- Reflexionar sobre el paper de l'educació i la centralitat de la coeducació i la classe social en l'aprenentatge.
6.- Oferir eines concretes i útils per educar en i per la llibertat.
|
| |
Continguts |
1.- El gènere: els 5 ítems que el conformen. La cadena simbòlica.
2.- La construcció de la masculinitat i la feminitat hegemòniques.
3.- La classe social i els silencis com a realitats que marquen l'alumnat.
4.- La construcció de la identitat de l'alumnat en una societat VICA (voluble, incerta, complexa i ambigua).
5.- Per què i com trencar els silencis i les discriminacions per recolzar identitats sanes i conscients.
6.- La centralitat del mite de la violència: utilitat al centre educatiu. El bon tracte.
7.- Què vol dir aprendre? Aprendre per a què? Contextos d'aprenentatge i contextos de domesticació. El que cal aprendre en un món en plena transformació. Una educació que allibera alumnat i docents: característiques, eines, estratètgies.
|
| |
Formador/a |
Daniel Gabarro
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat
formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
Avaluació dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat. (Nivell 2)
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
E-mail |
crp-urgell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
05/05/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
12/05/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimecres |
19/05/2021 |
1730 |
1930 |
|
| |