Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6110501611   Coeducació, classe social i aprenentatge: eines útils a l'escola
2020-2021   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   5/5/2021 - 19/5/2021 (10 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP de l'Urgell
   Av. Ondara, 3 (Tàrrega) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Urgell
  
   Activitat en format virtual
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   L'escola ha de ser útil i significativa per a l'alumnat.

També ho ha de ser per al professorat i, lògicament, per a les famílies i la societat.

Si l'escola és significativa, les nostres vides s'omplen de sentit i l'educació és real.

Durant 3 dies reflexionarem sobre com fer-ho possible partint de 3 eixos claus: la classe social, la coeducació i l'aprenentatge.

Seran 3 dies per obtenir una informació que posi en dubte la nostra visió del món i eines pràctiques per aplicar-ho a l'aula i al centre.

I ho farem vinculant la coeducació amb la classe social i l'aprenentatge.

No estem vivint cap crisi, sinó un canvi de sistema. I l'escola pot ser molt clau en aquest procés de transformació social.

No parlarem d'educar noies i nois igual. Sinó de fer-ho diferent.

No parlarem de educar tothom en la igualtat, sinó de partir de les diferències.

No parlarem del que hem de saber sinó del que no sabem i com situar-nos davant una incertesa que només farà que créixer.

Cal trencar tòpics i esquemes durant 3 dies per seguir transformant la nostra mirada i la nostra pràctica docent.
  
Objectius   1.- Entendre la construcció de la identitat com una relació d'aprenentatge social on el gènere i la classe social són claus.

2.- Intuir com ajudar l'alumnat a construir una identitat positiva al marge de les pressions visibles i invisibles per gènere i classe social.

3.- Entendre l'escola com un espai de goig professional, d'autorealització i, també, de suport i treball amb l'alumnat, però també de transformació social.

4.- Evidenciar situacions invisibles de discriminació: capacitisme, meritocràcia, gènere, classe social... per foragitar-les dels centres educatius.

5.- Reflexionar sobre el paper de l'educació i la centralitat de la coeducació i la classe social en l'aprenentatge.

6.- Oferir eines concretes i útils per educar en i per la llibertat.
  
Continguts   1.- El gènere: els 5 ítems que el conformen. La cadena simbòlica.

2.- La construcció de la masculinitat i la feminitat hegemòniques.

3.- La classe social i els silencis com a realitats que marquen l'alumnat.

4.- La construcció de la identitat de l'alumnat en una societat VICA (voluble, incerta, complexa i ambigua).

5.- Per què i com trencar els silencis i les discriminacions per recolzar identitats sanes i conscients.

6.- La centralitat del mite de la violència: utilitat al centre educatiu. El bon tracte.

7.- Què vol dir aprendre? Aprendre per a què? Contextos d'aprenentatge i contextos de domesticació. El que cal aprendre en un món en plena transformació. Una educació que allibera alumnat i docents: característiques, eines, estratètgies.
  
Formador/a   Daniel Gabarro
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat
formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
Avaluació dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat. (Nivell 2)
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat.
  
E-mail   crp-urgell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   05/05/2021   1730   1930 
 Sessió 2   dimecres   12/05/2021   1730   1930 
 Sessió 3   dimecres   19/05/2021   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent